Szlak zwiniętych torów Ustka – Rowy to doskonała trasa nadmorska wiodąca dawną linią kolejową z Ustki.
Głównym walorem szlaku jest nadmorski krajobraz obfitujący w cenne przyrodniczo miejsca oraz nadbałtyckie miejscowości wypoczynkowe.
Szlak Zwiniętych Torów – opis
Ten wspaniały szlak łączący Ustkę ze Smołdzinem, jest prawdopodobnie pierwszym w Polsce, który poprowadzony został nasypem nieczynnej linii kolejowej. Stanowi fragment międzynarodowej trasy rowerowej R10, biegnącej dookoła Morza Bałtyckiego. Szlak Zwiniętych Torów urzeka walorami krajobrazowymi i przyrodniczymi, prowadząc przez obszary chronionego krajobrazu, zahaczając również o otulinę Słowińskiego Parku Narodowego. Trasa jest dobrze oznakowana i zagospodarowana. Kilka tzw. stacyjek rowerowych stanowi zadaszone punkty odpoczynku dla turystów.
Szlak Zwiniętych Torów – przebieg
Podstawowa część szlaku liczy 23 km i łączy Ustkę z Rowami. Istnieje jednak możliwość wydłużenia wycieczki do ok. 60 km i dojazdu do Rowów poprzez pętlę wokół jez. Gardno. Z Rowów do Ustki wrócić można tą samą trasą lub 20 km czerwonym szlakiem przez Dębinę, Poddąbie i Orzechowo, wiodącym głównie przez nadmorski las, który miejscami jest bardzo trudny do pokonania rowerem. Powrót możliwy jest również asfaltową drogą z Rowów do Ustki, niestety w sezonie dość ruchliwą i niebezpieczną.
Szlak Zwiniętych Torów
- Długość trasy: 23 (43) km
- Trudność trasy: trasa łatwa
- Dominująca nawierzchnia: drogi gruntowe
- Czas potrzebny na pokonanie trasy: 4-5 godzin
- Rekomendowany rodzaj roweru: rower trekkingowy / górski
- Trasa: Ustka – Rowy